DEĞERLERİMİZ

Orman Okulu, çocukların hayatındaki en eğlenceli yer olmayı hedeflemektedir. Ayrılmak istemedikleri, değer verdikleri, güçlendikleri, meşgul oldukları ve öğrenmeleri konusunda tutkulu oldukları bir yer. Oyunun çocukların öğrenmesi ve gelişimi için çok kritik olduğunu biliyoruz. Çocuklar çevrelerindeki dünyayı öğrenmek ve keşfetmek için doğal bir merak duyarlar bizse onlara oyunu yaratıcı ve yapıcı bir şekilde deneyimlemelerini ve alternatif eğitim yöntemleriyle öğrenmelerini sağlarız. Çocukların bilişsel, sosyal ve fiziksel gelişlerini kasıtlı ve etkili olarak oyun tabanlı, proje tabanlı ve alternatif eğitim yöntemleriyle, ekolojik bir bakış açısıyla beraber desteklemeyi amaçlıyoruz.

 

DOĞAYA SAYGI

Çocuklarımızın en büyük ilham kaynağı doğaya saygılı olarak yetiştirmenin en önemli kriteri doğayla buluşmaları ve bağ kurmalarını sağlamak. Ancak o zaman araştırmacı, sağlıklı, meraklı, gözlem yapan, öğrenmekten zevk alan, çözümler üreten, mutlu, tüm zeka alanlarını aktif kullanabilen çocuklar yetiştirebiliriz.

ÖZGÜVEN

Çocukların gelişiminde ve hayatları boyunca elde edecekleri başarının temelinde özgüven yatmaktadır. Temel hedefimiz çocuklarımız için ulaşılamaz, başarılamaz, imkansız diye düşündükleri sınırları, yaşattığımız deneyimler ile birlikte başarılabilir, ulaşılabilir hale getirmek ve bu deneyimlerin her konuda özgüveni yüksek bireyler yetiştirmekte öncü olmasıdır.

HAYAL GÜCÜ

Küçük yaşlarda çocuklar ellerine geçirdikleri her türlü nesnelerle hayal güçleri sayesinde oyun kurar ve oyun oynarlar. Yaş ilerledikçe toplumsal davranış kriterleri çocuklara öğretilerek her geçen gün hayal güçleri biraz daha törpülenir. Ve üniversiteden mezun olduklarında hayal kuramayan bireyler haline gelirler. Hayal gücü bizim için çocuğun her gün üç öğün yediği yemek kadar önemlidir.

SORUMLULUK

Aileden başlayıp toplumsal yaşamın içine geçtikçe gitgide büyüyen bir sorumluluk halkası mevcuttur. Tek başınıza olduğunuzda bile doğa karşı bir sorumluluğunuz vardır. Teknojinin gelişmesi ile bireyselleşen çocuklarımız sorumluluktan uzak, bencil ve ben merkezli düşünce modelleri ile büyümemeleri bizim için önemlidir.

MUTLULUK

Tüketim çılgınlığının hat safhada olduğu ve artık 3 yaşındaki çocuklarımızın dahi bu döngünün içinde yerlerini aldıkları teknolojik yapıda, ellerindekinin kıymetini bilmeyen, doyumsuz ve tatmin seviyesi düşük çocuklar yerine, mutluluğun bir sonuç değil bir yaklaşım tarzı olduğunu ve bu bakış açısından hareketle ellerindekinin değeri bilen, tüketimlerini minimize etmiş, farkındalık sahibi, olgun bireyler yetiştirmek.

İNOVASYON

Sürekli gelişen, gelişirken de farklı düşünce becerilerine sahip olarak üreten bir yaklaşımla, takım çalışmasına yatkın, hayal gücü ile modelleyen ve sorumlulukla toplumu geliştiren bir yapıdan hareketle, geleceğe yön vermek çocuklarımızın en büyük hedefi.